lördag 23 juli 2016

Varför KTH?

Det var inte förrän i slutet av september 2015 som jag bestämde mig att gå på KTH. Jag hade börjat läsa gymnasiekursen Fysik 2 i början av terminen eftersom jag gick det Naturvetenskapliga programmet med naturvetenskaplig inriktning på gymnasiet.* Efter att vi gjort ett kapitelprov visade det sig att jag inte hade tillräckliga kunskaper på det kapitlet. Så jag fick en F-varning i Fysik 2. Genast gick jag in på olika universitet och högskolors hemsidor för att se om jag skulle komma in på deras datautbildningar även med F i Fysik 2. På Stockholms Universitet fanns den möjligheten. Men de jobb utbildningen skulle ge mig var inte så intressanta för mig. På KTH behövde jag minst E i Fysik 2 som särskild behörighet. Men jobben efter utbildningen var det jag var mera intresserad av. Så därmed bestämde jag mig på KTH. De var mera erkända internationellt bättre studentliv och bättre jobbmöjligheter.
Jag kämpade med Fysiken under hela året och fick tillslut betyget D i Fysik 2.


*Valet av utbildning var enkelt då jag gick på en skola som hade gymnasieverksamhet och jag tänkte "Vad är anledningen att flytta till andra lokaler". Sedan var jag intresserad av naturvetenskap och den linjen hade de, så det blev helt enkelt naturvetenskap på gymnasiet.

"De var mera erkända internationellt bättre studentliv och bättre jobbmöjligheter." Är vad jag läst, om det är korrekt får jag se när mottagningen börjar den 15 augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar