onsdag 24 augusti 2016

24 augusti - Naturhistoriska Riksmuseet

Med andan i halsen kom jag till matematikövningen klockan 09:10. Eftersom det var alldeles tyst i klassrummet trodde jag att genomgången/uppgift exemplen redan varit, så jag började göra uppgifter. klockan 09:15 sa föreläsaren att nu börjar prövningen. Då kom jag på att jag hade kommit under den akademiska kvarten. Vi gick igenom trigonometriska funktioner, vinklar och cirklar.

Efter det hade vi en extra lång lunch. Därefter skulle vi ha The Stockholm Game. Vi fick en lista med olika allmänna saker som finns i stan. Exempelvis broar, vägskyltar, parker. Vårat uppdrag var att hitta och fota så många saker som möjligt och lägga upp på Instagram. Efter ungefär en halvtimmes fotande i Kista åkte vi med tunnelbanan till T-Centralen där vi gick omkring i ca 2 timmar.

Efter det åkte vi till Naturhistoriska Riksmuseet. Där gick vi omkring på de olika utställningarna och svarade på märkliga frågor, vi lärde oss även att att låta som en älg genom Den Kongliga INviten. Vi gick även in på Cosmonova där vår nØllegrupp höll på med en rymdskepps simulator. Därefter samlades alla nØllan i Cosmonova där Den Kongliga INviten talade till oss bakom Cosmonovas filmduk. De sa att vi kämpat tappert, men att prövningarna ännu inte var slut. Nästa prövning ska äga rum på en nattvandring i gamla stan den 26 augusti. Därefter fick vi se en film som Den Kongliga INviten gjort. Sedan dansade vi nØlledansen. Därefter kallade INGEN ner en tekniker på Naturhistoriska som hade hjälpt till med evenemanget. Så som tack gjorde vi som vi nøllan gjorde på labbgasquen den 16 augusti. Vi gick ner på knä på golvet samtidigt som vi upprepade orden "Hallå personalen" tills alla i personalen stod framför oss. Därefter sjöng vi låten "En liten blå förgätmigej". Sen sa INGEN att vi inte skulle missa att anmäla oss till Phözgasquen och NØllegasquen. Det har jag redan gjort. Efter att INGEN pratat klart så tog jag mig hem från ett av Sveriges bästa museum.

Jag har sett alla filmer på Cosmonova sedan 2012. Så det var roligt att se något alldeles nytt på Cosmonova. Utöver det var det kul att vara i stan idag. Även om det blir skönt att "bara" vara i Kista imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar