torsdag 25 augusti 2016

25 augusti - Maffian

På morgonen hade jag min sista matematikövning inför tentan imorgon. Vi gick igenom trigonometriska samband och trigonometriska ekvationer. Därefter var det en lunchföreläsning av Sveriges Ingenjörer som talade om deras fackförbund samtidigt som vi fick äta en gratis baguette till lunch. Efter det gjorde Omegagruppen och en annan nøllegrupp leken maffian, efter två timmar vann mitt lag. Enligt spelledaren var det den mest intressanta och längsta spelomgången han varit med om.

Efter det gick vi in på "Mentorspace" som är det närmsta rummet bredvid Kistan. Det var likt en slöjdsal, fast med mera teknik och datorer. Där fick alla som ville vara och göra vad de ville så länge de inte gjorde illa sig och alltid hjälpte andra så gott de kunde - inte efter hederskodex som det är på övriga KTH. De som ville kunde få access till rummet till senare. Efter det var det en "populärföreläsning" om att skydd eller armor på engelska i spel brukar vara väldigt ogenomtänkta. Så föreläsaren förklarade hur skydd sett ut under historiens gång och därigenom ville föreläsaren visa att det ska finnas ett syfte och tanke med allt.

Sedan provade jag att logga in på en dator i en av datorsalarna och loggade in på en av skrivarna, för att testa hur det gick till. Därefter var det pub, jag åt middag som egentligen skulle varit min lunch. Sen åkte jag hem.

Idag blev det extra tidigt hem då jag vet att återstående två heldagar av mottagningar kommer bli ganska sena. Så jag ville kunna sova ut en natt innan det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar