fredag 19 augusti 2016

19 augusti - Osqvik för andra, Lugnt för mig

På matematiken i början av dagen gick vi igenom de linjära- och andragradsuttrycken reglerna.

Därefter var det lunch. Under lunchen kom Phöz in i Kistan där vi åt, vi ropade "Var hälsad Öfwerphöz". Phöz sa sedan att tre nøllegrupper tappat bort sina maskotar under Caps-pubben igår och att Phöz hittat dem. Så Phöz gav tillbaka maskotarna till dess tillhörande nØllegrupper, fast maskotarna var lite modifierade för att vara tydliga med att det här slarvet inte var okej. Bl.a. en nØllegrupp som hade en simdyna som maskot hade en massor av tejp på den där det stod PHÖZ och några nØllekepsar var påklistrade på simdynan med tejpen. Omegagruppen var orolig att de skulle ge tillbaka Dragon eftersom hin (varken han, hon, hen eller den) också försvunnit efter att jag gått hem på Caps-pubben. Men Phöz gav oss inte Dragon. Sen visade det sig att en av de sista MUX som var kvar under gårdagens Caps-pub hade hittat Dragon gömd och tagit rätt på den för att inte Phöz eller Den Kongliga INviten skulle ta den.

Sen gick vi på en föreläsning som handlade om en kille som tidigare gått på KTH Kista och nu jobbar på Google. Efter åkte de som skulle till Osqvik dit, de som åkte med från Omegagruppen hade med sig både Dragon och flaggan vi målade igår. Övriga nØllan, Faddrar och MUX var kvar på en spelkväll. Men jag åkte hem väldigt tidigt för jag ville vila efter en väldigt händelserik vecka och sova ut inför kommande vecka.

Dagens inlägg blev väldigt kort eftersom dagen inte var särskilt händelserik, vilket jag personligen tyckte var skönt efter alla aktiviteter under veckan. På måndag är det Kårens dag, så då är jag inte ens på KTH Kista, utan i och omkring Kårhuset Nymble på KTH Campus/Valhallavägen där dagen anordnas av THS. På kvällen är det Kårens kväll som arrangerar "pubevent" för alla nøllan på hela KTH som vill.

Nu blir det en liten paus även i skrivandet eftersom jag inte kommer uppleva något av mottagningen under helgen. Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar